HAHA hade jag ingen aning om

Foundationpensel (nylonfiber): En foundationpensel är specialklippt för att applicera foundation så jämnt som möjligt och är mycket bättre än makeup-svampar eftersom de suger åt sig stor del av din foundation. Makeup-svampar är även svåra att rengöra och börjar lätt lukta illa. Måla enkelt på ett jämnt lager foundation med en foundationpensel utan att slösa på din foundation.
 

Puderborste (gethår): Välj en relativt stor puderborste så det räcker med några svep med löspuder i ansiktet för en final touch.


Rougeborste (gethår): Rougeborsten är viktigast att ha i äkta hår då det är viktigt att få ett jämt och fint rouge. Rougeborsten är lite mindre och fastare än puderborsten.

 

 

 

Ögon

Ögonskuggspensel (ponnyhår): Du bör ha minst ha två ögonskuggspenslar. En mindre och en större. Applicera ljusa färger med den större borsten över hela locket. Mörkare färger applicerar du med den mindre borsten. Ett tips är att ”dutta ” på skuggan istället för att borsta på den, på så sätt blir färgen mer intensiv.


Snedställd pensel (mårdhår): Den lilla snedställda penseln har många användningsområden och är därför makeupartisternas favorit. Den används främst för att fylla i ögonbrynen. (Använd en brynskugga eller en matt brungrå ögonskugga.)
En snedställd pensel kan även användas för att lägga eyeliner med en mörk skugga. Linjen blir mjukare än en eyelinerpenna och är lättare att sudda.

 

Suddapplikator: använd en suddapplikator när du vill mjuka upp skarpa linjer som din eyeliner eller för att sudda ut till en perfekt sotad look.

 

Eyelinerpensel (mårdhår): Eyelinerpenseln är en liten och tunn pensel som du applicerar flytande eyeliner med. Blanda din ögonskugga med lite vatten och pensla på en linje på ögonlocket. Vips kan du få flytande eyeliners i vilken färg du vill!




läste lite om såna här olika penslar till all sorts makeup.
kan verkligen hålla med om foundationpenseln! väldigt väldigt bra är den!
fick en i julas och haft den sen dess, man tvättar ju den emellan åt också..
men mycket bra är den verkligen när man ska ta på foundation! gillar verkligen inte
att ta på foundation med händerna eller med svampar eller så eftersom det suger åt
sig så mycket av foundationen..kommer ihåg när jag hade sånna svampar, blev skit fult
för mig då med foundationen ;o men vissa svampar kan ju vara bra!
men nu kommer vi till det roligaste jag märkte: HAHA KOLLA VAD ALLA BUDERBORSTAR,EYELINERPENSLAR
OSV ÄR GJORT UTAV!
gethår,mårdhår,ponnyhår!! jag började as garva :o
tänker att när jag står där med min puderborste och pudrar fejjan så är det gethår (HAHA) som jag pudrar på :o
haha ni alla andra kanske visste om det? men inte jag.. hade ingen aning faktiskt.. haha mårdhår också.
ja gud, fast jag brukar inte direkt tänka "hmmm,undra vad denna puderborste är gjord utav?" HAHA
roligt iallafall!



BILDEN BLEV CP! men det får duga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0