lite tips..

dessa har jag själv läst från frida-tidningarna!
vet att för det mesta läser många ungdomstjejer den tidningen,
men tänkte ta upp två saker jag har hittat därifrån.

den första är om man har frasiga läppar (väligt torra,sprickiga,skinnet har åkt upp) osv..
så har jag haft nu den senaste tiden! och det är jätte fult tycker jag, jag brukar
alltid får det när man går från varmt till kallt.
och jag läste, då skulle man ta tandborste med vatten och gnugga ett tag på läpparna
och sedan efter det ta på något läppbalsam eller lispyl eller ja sak samma efteråt.
tyckte det lät lite konstigt så var tvungen att testa det själv!
i början när jag dragit tandborsten med vatten över läpparna ett tag tyckte jag det gjorde
ont efteråt och tänkte efter "var det verkligen så man skulle göra? tänk om dom blir ännu värre nu?!"
sen tog jag lipsyl (rätt så mycket) på läpparna.
och nu var det ca en timme sen jag gjorde det och mina läppar är skit fina nu verkligen!
dom känns lena och inte torra/frasiga alls! :)

den andra saken är sånna som har mycket finnar/pletor på ryggen. det kan ju vara sjukt jobbigt
på sommaren eller något att gå runt med fullt med finnar ibak på ryggen (eller ni vet längst upp där
vid axlarna och nerför nacken) jag har själv aldrig drabbats av det men..
då tipsar dom i frida att när man duschar ska man stå
rätt så länge efter man shamponerat och tagit balsam i att man sköljer väldigt länge ibak på ryggen.
det kan vara så att balsamet från håret man har smörjt in fastnat och ni inte riktigt sköljt bort det..
och då kan det lätt bildas finnar.. och efter ni har duschat och gjort allt klart, ta bort håret och sköj
riktigt noga och känn så att det inte är klibbigt eller något ibak på nacken!

Kommentarer
Postat av: sara

skitfin stil (: du skulle passa för att bli stylad! (: är stylist! fin blogg!



/ S.B

2009-10-21 @ 21:06:09
URL: http://sarabillstroom.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad fint hår du har!!

2009-10-21 @ 23:03:18
URL: http://sweetatti.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack så mycket sweettatti och vad kul sara att du tycker jag har fin blogg! :) okej där ser man!

2009-10-22 @ 15:44:42
URL: http://lindamemyselfandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0