söndag

Idag är det söndag men jag tycker inte att det är så tråkigt faktiskt.
Brukar ju vanligtvis inte gilla söndagar alls men nu bryr jag mig inte.
Imorgon ska jag till skolan och göra matteprov och några flätor.
Det har jag missat nu när jag varit sjuk och det kanske inte är så jätte
roligt om man säger så, men vad gör man om man blir det.
Kommer ju iallafall eftersom som tusan.
Kommer antagligen vara helt själv imorgon i skolan förutom några lärare.
Så imorgon blir det ju ingen jobbig dag, åka till skolan för att göra matteprovet
och flätorna sen åka hem igen.
Så idag måste jag plugga på matten massa, öva lite flätor på mamma sen
måste jag läsa ur den sista delen ur boken och skriva den sista bloggen.
Ska bli skönt att få allting gjort sen och bara slappna av.
Min hosa vill inte ge sig, har hostat i en månad eller mer nu så i veckan ska jag
nog åka och ta lite till provet, funderar skarpt på att operera bort halsmandlarna
eller vad det nu är/heter. Orkar verkligen inte bli såhär sjuk jämt och så vidare.
Så ja, min dag består inte mer utav plugg och ta det lugnt.
Helen sover borta ikväll så hon är inte hemma, nu har mormor och Kari åkt efter en
helg är så det är bara jag mamma och pappa kvar nu.
Ikväll blir det chips och dipp och lite mys.
På tisdag går man nio till elva sen går man på jullov. skönt med jullov.
Mindre än en vecka kvar tills julafton?! Sjukt alltså, tiden bara går.
Sen veckan efter nyårsafton.. sen är det ett nytt år och nya möjligheter.
happ blev rätt så mycket men så var det med det. hejdå /linda.S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0