sammanfattning år 2009

har gjort en utvärdering från januari-december år 2009.
klicka på bilderna om ni vill se dom i större format.


januari
jag och gabriel blev tillsammans.
frida och jag blev väldigt bra kompisar.



februari
jag och linn upptäckte våra skills på matlagning, HAHAHA eller inte..
hade hemkunskap och fick skrattanfall varje gång.
jag började älska filmen taken


mars
jag gick på moppekurs med sara, haha vilken plåga alltså..
fick massa fina minnen med mina vänner.


april
poolen började byggas.
jag firade min syster helen som blev 17 år.
jag fyllde också år och blev 15 år.
tog moppekortet och klarade det, fick även den fina
moppen jag ville ha.
solade för första gången ute och var överlycklig.
gick även på påsklov, började bra, gabriel hade fest för första gången (?)
tror jag, var med sara från laxå för första gången, sedan hamnade jag i världens
sjuka resten av påsklovet, 38-40graders feber varje dag..



maj

tog mitt första dopp i hulan med tauben.
även blev det massa grillning på stranden med folk, flera gånger.
tjejerna var själva hemma hos ronja på en vardag vilken kväll/natt.
var med på music song contest för första gången i skolan och gick bra,
min grupp vann över åttorna.
vädret började allt bli varmare och hade en härlig grillningskväll hos amanda
med tjejerna.poolen blev klar, men fortfarande var hela altanen kvar att bygga.



juni
började bada i poolen riktigt mycket, tyvärr var inte altanen klar än..
tittade på TWILIGHT FÖR FÖR FÖRSTA GÅNGEN. jag var efter men sen blev den mig ;)
gick på sommarlov.
i slutet av månaden färgade jag mitt hår från mörkblont till jätte mörkt hår..
blev dock typ lila i håret först (haha) fick fixa om det hos friösren och då blev det mörkt.
men kommer nog bli ljust snart igen i maj! :D
michael jackson dog. always remember him.
första gången en fågel bajsa på mig (tror att den gjorde det med flit också!!)
tillbringade härliga och soliga dagar på stranden med några av älsklingarna.



juli
badade i gullspång klockan elva, tolv på natten med endel tjejer och några killar.
varmaste vattnet jag har badat i, i hela mitt liv (alltså utomhus, i en sjö)
gick på törebodafestivalen, två gånger. första gången var det sjukt kul.
skaffade denna blogg! :D
haha fester hos tauben.
två av hästarna här gick bort :( köpte en ny liten plutt som kallas piraten.
hände endel tråkigheter..
taube fyllde år, blev rajtantajtan.
umgicks med stockholmarna adam,adiran,hasse och gunilla, minnen.
jag och johanna tog massa oseriösa bilder i regnet!
åkte birka båten med familjen+ becka och linn.



augusti
sov i husvagn med endel av tjejerna, gick även på bilfesten.
åkte med linn peteri och ronja till karlskoga där linns mormor bodde,
vi var själva där så vi sov själva i en lägenhet där, dagen efter gick vi
på bodaborg, skit kul!
tillbringade några dagar på ön med johanna och hennes familj!
började skolan igen </3
blev skit glad över en sak.
härliga och fina minnen fick jag lite utav också.


september
drog på klassresa med min klass eftersom vi är nior nu,
resan bärde av till danmark, alla typ tjöt (småungar) över hur tråkigt
det var men fan, minnen som helvete ju? gick på häftiga museeum,badade
eftersom vi bodde på ett badhotell osv.
johanna schill fyllde år!
fick inte vara med på niornas kort pga våra kläder, även andra fick vara med som
hade bikiniöverdel, eller kort kort på sig.. jag tror dom inte gillade stay-upsen :(
haha fuck them.
åkte till liseberg med johannorna och amanda. upptäckte hang hai eller något sånt, bäst<3
mamma fyllde år!


oktober
började älska serien "two and a half men" haha
åkte båten birka paradise igen, men nu var det med massa stockholmare..
gick på prao, bodde hos mormor i en vecka, praoade på hennes gamla
blomsteraffär.
testade att vara med/spela på ett lan för första gången typ hahaha.



november
skolan rullade på rejält och fanns inte så mycket fritid..
jag och johanna berättade om våra konstiga videosar, ni fick även se dom!
gick på vadsbo besök inför gymnasiet.
tråkigheter hände igen, blää vad jobbigt.
tittade på bio på new moon.
en riktigt rolig kväll hos ronja med massa brudar blev det också! :D



december
drog upp till stockholm till mormor, riktigt kul.
började spela fishville på fejjan, farmville kan dra åt pipsvängen :)
massa massa massa snö kom.
upptäckte att mina två favorit band nickelback och three days grace hade
släppt nytt album (alltså båda banden) som är sjukt bra!
friade jualfton, var as bra. familjen och julklapparna.
firade nyår hos amanda och träffade massa härligt folk. riktigt bra!







Kommentarer
Postat av: Linn

ååh det där är minnen alltså <3

funderar också på att göra en sån där sammanfattning!

Men sakna sommaren och allt liksom :o

2010-01-02 @ 14:58:49
URL: http://linnwedinx.blogg.se/
Postat av: johanna

ÅH, detta året har varit braaaa, vi får göra 2010 bättre nu dock! :D:D:D<3

2010-01-02 @ 15:05:51
URL: http://entities.blogg.se/
Postat av: linda

till linn: ja gör det! :) det är kul att få se och allt hur det gått under hela året osv..

och alla fina minnen! :)<3



till johanna: ja det har det verkligen! :D jaa lätt ska vi göra :D:D:D hihi <3

2010-01-03 @ 12:47:21
URL: http://lindamemyselfandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0