mardrömmar

just det, måste berätta om min natt/morgon.
jag har verkligen haft typ 500 olika mardrömmar inatt!!
okej kanske överdriver lite nu men fy fan jag har vaknat av
mardrömmar 2 gånger inatt, och dom var inte trevliga,
var svettig och skit skraj när jag vakna..
usch har börjat fått massa mardrömmar nu på sista tiden
vet inte vad det kan bero på?! skratta inte nu men jag har
sökt upp varför man egentligen drömmer mardrömmar
och då stod det "kvinnor drömmer oftast mer mardrömmar
än vad män gör
" hmm?


Faktorer som ligger bakom mardrömmar

  • Vissa sjukdomar, som feber, eller mediciner kan trigga en mardröm.
  • Traumatiska händelser som skada, dödsfall i familjen, att bli utsatt för våldsbrott etc. är också en vanlig bakomliggande orsak.
  • Oro och farhågor eller stress är vanliga orsaker till mardrömmar.
  • Sigmund Freud hävdade att vi drömmer om de saker vårt undermedvetna fruktar eller åtrår, därför kan mardrömmarna och ångestdrömmar vara det undermedvetna som bubblar.
  • Vätskebrist kan också få igång mardrömmar, eller obehagliga drömmar på samma sätt som en uttorkad människa lider av obehagliga hallucinationer. Alkohol kan också orsaka mardrömmar, förmodligen för att det leder till just vätskebrist.


    kan man lita på dessa saker då? haha jag vet inte..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0